Defekt és kerékpárbelső csere. Kinek a kedvence?

Ha szeretsz defektet kapni, ha szeretsz kerékpárbelsőt cserélni, akkor ezt a cikket ne olvasd tovább!

Már megint! Ezt nem hiszem el! Pont most!

Nincs bosszantóbb egy defektnél, ami ráadásul biztos, hogy akkor jön, amikor éppen sietünk, vagy hétvége van és semmi sincs nyitva. Se szerviz, se pótbelső…

Ilyenkor mit lehet tenni, van egyáltalán tökéletes megoldás a defekt ellen?

Jó hírünk van! Mint mindenre, erre is van megoldás. De mivel mindenki másra esküszik, így valóban nehéz eldönteni, hogy mi a legjobb, hosszú távon melyik megoldás a pénztárca barát: a defektelleni folyadék, a defektgátló szalag, vagy a defektvédelemmel ellátott gumi.

Nos, az alattomos kis tüskék, az üvegszilánkok ellen valóban több megoldás létezik:

Defektgátló folyadék

A defektgátló folyadékot közvetlenül a kerékpárbelsőbe kell beletölteni a szelepen keresztül, mielőtt a defekt bekövetkezne. Betöltés után a folyadék a belső gumi egész belső felületén fut, és baj esetén mindig csak az adott defektes területen tömít, de csak 2,5-3 mm-es lyukig!

Egy töltet folyadék kb. 10 db defektet képes „hatástalanítani”. A gumi cseréje akkor válik aktuálissá, ha a folyadék, ami már elvégezte a tömítő szerepét, és  kiszárad a belsőben, ami kb. fél év.

A folyadék hátránya: ha ezt a módszert választod, akkor állandóan figyelni kell, hogy a kerék pumpálásakor a szelep még véletlenül se alul legyen! A pumpa felhelyezésénél ugyanis a szelep nyit, és ez azonnal a folyadék kispiccelését jelenti.

Szerencsés eset, ha csak takarítani kell, ha szembe, szájba megy, akkor felettébb kellemetlen testi tüneteket is eredményez. Ha nem Te végzed a pumpálást, akkor erről feltétlenül szólj. Az Agárdi Kerékpár szervizében nem egyszer okozott kellemetlen meglepetést, hogy a tulajdonos az itt hagyott bringáról elfelejtette közölni: – Defektgátló folyadék van a gumiban!

A folyadék további hátránya, hogy tényleg csak 3mm-es lyukig tömít. Vágásos defekt ellen nem jelent védelmet. Valamint nehéz nyomon követni, hogy mikor kell lecserélni a belső gumit, mikor érte el a 10 defektet.

Defektgátló szalag

A defektgátló szalagot a külső és belső gumi közé kell berakni.

A kemény műanyag szalag középrésze vastagabb, az oldalsó része lágyabb.

Nagy előnye, hogy csere esetén a következő gumiba is áttehető, és nem kell minden egyes külső vásárlásakor megfizetni a defektvédelmet is.

Mennyire hatékony? (pl. a folyadékkal szemben)

A defektgátló szalagnak is vannak hátrányai. A gyárilag tekercsben tekeredő szalagot berakáskor méretre kell vágni. Ha nem tökéletes a két szalagvég összeillesztése, ha nem halál pontos a szalag hosszának a levágása, akkor átfedés lesz, vagy nem ér össze, ami garantáltan defektet eredményez! A szalag ráadásul a belső gumit is koptatja, ami porózus lesz, és végül magától kilyukad. Sokan a defektgátló szalag okozta többletsúlyra is panaszkodnak.

Defekttűrő gumi

A legbiztosabb megoldás! Itt a védelmet egy rendkívül rugalmas, és speciális gumikeverék adja, ami a gumi külső mintája, és a belső fala között helyezkedik el. Szinte teljesen áthatolhatatlan, ami ellenáll a tüskének, üvegszilánknak, éles kőnek, rajzszegnek is.

Árban igaz ez a legdrágább megoldás, de hosszú távon mindenképpen kifizetődő. Gondolj csak bele, mennyi mindentől kíméled meg magad, ha ilyen gumival szereled fel a bringádat!

Defektgátló folyadék használatával ellentétben nem kell figyelni pumpáláskor a szelep állására, nem kell aggódni mikor jár le a folyadék szavatossága. A defektgátló szalaggal szemben is nyerő, hiszen ezt a defekttűrő gumit nem lehet rosszul feltenni, és nem dörzsöli a belső gumit sem.

Azért egy kicsi hátránya a defekttűrő guminak is van.

A speciális gumirétegnek köszönhetően a defekttűrő gumi futófelülete igen kemény, merev, ezért kézzel nem lehet ellenőrizni, hogy mennyi levegő van gumiban. Az ellenőrzését mindenképpen nyomásmérővel ellátott pumpával, és rendszeresen kell megtenni.

Szervizünk és üzletünk tapasztalataiból kiindulva a 2015-ben indított kölcsönzőnkbe vásárolt Kellys kerékpárok mindegyikére Continental defekttűrő gumikat szereltünk. Ez a befektetés hosszabb távon mind Neked, mind nekünk megéri.

Neked azért, mert, ha nálunk kölcsönzöl, nem lesz defekted, nekünk pedig, mert egyrészt nem kell gumit javítanunk vagy cserélnünk, másrészt biztonságot nyújtunk a kerékpáros élményedhez!

Ints búcsút Te is a defekteknek, és saját kerékpárodra szerezz be egy garnitúra Continental Plus, vagy Continental SafetySystem defekttűrő gumit!

A bejegyzés eredetileg az Agárdi Kerékpár blogján jelent meg!

Légy felkészült egyéb hétköznapi élethelyzetekre is. Olvass a legváratlanabb szituációkra is felkészítő cikkeinkből!

robinson-tovabbi-cikkeink-a-temaban-1